ATATÜRK İLKOKULU GÖLBASI
ÖZEL EGITIM GEREKSINIMLI ÖGRENCILERE DAIR POLITIKAMIZ
AMAÇ
Bu politikanın amacı, Ataturkİlkokulu'nun, geçmişleri veya kişisel nitelikleri topluluğumuzun olursa olsun, okul topluluğumuzun her üyesine saygı ve haysiyetle davranılmasını sağlama taahhüdünü açıklamaktır. Ataturkİlkokulu, okul topluluğumuzun tüm üyelerinin, geçmişlerine veya ırk, dil, dini inançlar veya engellilik gibi kişisel niteliklerine bakılmaksızın eşit bir şekilde karşılandığı, kabul edildiği ve eşit muamele gördüğü bir okul topluluğu yaratmayı hedeflemektedir.
● Veli, öğretmen, öğrenci işbirliği ile takip ve gözlem yaparak öğrencilerin kendini tanımasına, ilgi ve yeteneklerinin ne olduğunun farkına varmasına,
● İletişim kurabilme ve problem çözme becerilerini kazandirabilmek
● Sosyal, duygusal açıdan sağlıklı ve geniş bir dünya algısına sahip bireyler olabilmelerine destek olmak öncelikli amaçlarımızdandır.
● Her eğitim öğretim yılı başlangıcında ilkokul tüm seviyelerde öğretim programı planlanır.
● Müfredat tasarımı, öğrenenlerin farklılıkları ve farklı ihtiyaçları dikkate alınarak çeşitli yaklaşımlarla gerçekleştirilen farklılaştırmaya dayanır.
Ülkemizde özel gereksinimi olan öğrenciler için, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulaması olan KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulanmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Hizmetler Yönetmeliği'ne göre kaynaştırma;
MADDE 67- Kaynaştırma; özel eğitim gerektiren bireylerin, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini resmî ve özel okul öncesi, ilköğretim, orta öğretim ve yaygın eğitim kurumlarında sürdürmeleri esasına dayanan, destek eğitim hizmetlerinin sağlandığı özel eğitim uygulamalarıdır.
MADDE 68- Özel eğitim gerektiren her bireyin akranları ile birlikte aynı kurumda eğitim görme hakkı vardır
Özel eğitim ihtiyacı bulunan öğrenciler, okulumuzun imkanları doğrultusunda ihtiyaçlarıkarşilanir.
Bunlar;
*Öğrencinin kendini sözel olarak ifade edebilmesine yardimci olunur.
*Fiziksel desteğe ihtiyacı olan ogrenciicin gerekli sartlarsaglanir.
*Öz bakım becerilerinin gelişmesine yardimci olunur.
*Sınıf kural ve düzenini bozacak derecede davranışsal problemler potansiyelininbulunmasi durumunda gerekli calismalar okul idaresi rehberlik servisi tarafindanyapilir. Ayrıca veli ile yıl boyunca işbirliğiicindecalisismalarsurdurulur.
Okulumuzdaki mevcut özel eğitim öğrencileri, ihtiyaçlarına göre destek egitim verilir. Öğretmenler ve Rehberlik Servisi işbirliği ile BEP dosyaları hazırlanır ve ilgili birim ve calismalari yapar.
Öğrenciler; öğretmenleri ve Rehberlik Servisi tarafından gözlemlenir. Desteğe ihtiyacı olan öğrencilerle gerklicalismalaryapilir.
Her bir öğrencinin okulun tüm kaynak ve imkanlarından faydalanması, bireysel özelliklerinin göz ardı edilmeksizin desteklenmesi öncelikli hedefimizdir.